Sisällöntuotanto

Taitavasti toteutettu sisällöntuotanto on nykyaikaisen markkinoijan valinta myynnin kasvattamiseen.

Me emme jää sanattomaksi. Oikein asetellut sanat erottavat sinut tehokkaasti kilpailijoistasi.

Huonosti suunniteltu viesti saattaa joskus asiakkaan silmissä näyttää tältä:
Nyke jahor sindigon ao mirri ale lo ao shifang bisa skore nyke pendagon ao gaomagon daor.

Me emme jää sanattomaksi. Oikein asetellut sanat erottavat sinut tehokkaasti kilpailijoistasi.

Katso hinnasto
Katso hinnasto

Mitä on sisällöntuotanto?

Sisällöntuotanto on sisältömarkkinointia, jonka tarkoituksena on tuottaa tekstisisältöä yrityksen käytössä oleviin kanaviin. Teksti toimii yhdistävänä tekijänä lähes kaikessa digitaalisessa markkinoinnissa, joten sen rooli on todella tärkeä. Hyvin kirjoitetut mainokset, blogikirjoitukset ja tuotekuvaukset lisäävät yrityksen tunnettuutta ja antavat yrityksestä paremman kuvan.

Mitä hyötyä siitä on?

Oli sitten kyseessä uutuuttaan hohtavat verkkosivut, tai vastapainettu messuesite, harva asia parantaa myyntiäsi paremmin kuin kekseliäs, uniikki ja oikealle yleisölle kohdistettu ykkösluokan sisältö. Myynnillinen teksti on kautta aikojen ollut kaiken markkinoinnin keskiössä. Se luo kuvaa luotettavuudesta ja asiantuntevuudesta, sekä innostaa lukijaansa. Nostamon sisällöntuotantopalvelu varmistaa, että yrityksesi julkaisema teksti osuu maaliinsa.

Miten sitä tehdään?

Sisällöntuotanto on oikein toteutettuna monivaiheinen prosessi, jossa tutustutaan ensin kokonaisvaltaisesti yritykseen, jotta tekstistä saadaan yrityksen brändiin sopivaa. Tehokas sisällöntuotanto vaatii lisäksi perinpohjaisen strategian. Tekstejä ei kannata missään nimessä julkaista summan mutikassa, vaan jokaisella sanalla on oltava joku syvempi tarkoitus.

Mihin kanaviin tuotamme sisältöä?

Verkkosivujen sisältö

Verkkosivujen sisältö ja visuaalisuus ovat ensimmäisiä asioita, joita sivuillesi saapuva potentiaalinen asiakas yrityksestäsi näkee. Verkkosivujen tekstin on oltava mielenkiintoista, asiantuntevaa ja luottamusta herättävää. Laadukkaalla sisällöllä asiakkaat pukevat ostohousut jalkaansa useammin!

Verkkokauppojen tuotekuvaukset

Kaikki varmasti myöntävät, että huippumyyjän tuottama tulos on aivan omassa luokassaan rivimyyjään nähden. Huippumyyjän tuloksen taustalla on muun muassa asiantuntemus ja luonteva kanssakäyminen asiakkaiden kanssa. Samat lainalaisuudet pätevät digitaalisessa maailmassa. Laadimme kauppaasi luontevat tuotekuvaukset, jotka puhuttelevat asiakasryhmääsi.

Blogikirjoitukset

Blogille on laadittava oma suunnitelmansa, joka tukee yrityksen kokonaisstrategiaa. Kirjoitusten ei pidä olla turhaa löpinää, vaan jokaisen artikkelin taustalla on oltava suunnitelma. Hakukoneoptimoimme kaikki kirjoitukset, ja hankimme sivustollesi näin uusia kävijöitä. Hakukoneoptimoinnin ansiosta kirjoitukset löytyvät Googlesta ja tuottavat tasaista kävijävirtaa vuosikausia eteenpäin.

Mihin muuhun tarvitsisit apua sisällöntuotossa?

Kerro minkälaiseen sisältöön teillä olisi tarvetta ja annamme tarjouksen.

Näin Nostamo tuottaa sisältöä

Kartoitus

Lähtökohtana on yrityksesi ja brändisi kunnollinen tunteminen. Haluamme tietää, ketkä ovat asiakkaitasi ja mitä he ajattelevat ja haluavat. Mitkä ovat asiakkaidesi kipukohtia ja minkälaista lääkettä yrityksesi heille tarjoaa? Keitä ovat kilpailijasi ja mitä he tekevät? Käymme läpi nykyisen yrityksesi viestintämateriaalin sekä tutustumme juurta jaksaen blogiisi, verkkosivuihisi ja kilpailijoihisi.

Suunnittelu

Tässä vaiheessa meillä on kattava käsitys brändistäsi ja yrityksesi kilpailuympäristöstä. Nyt on huolellisen suunnittelun ja sisältöstrategian aika. Muodostamme kattavan toimintasuunnitelman ja päätämme parhaimmat kanavat, jotka tehokkaimmin tavoittavat yrityksesi yleisön.

Kartoituksen perusteella olemme luoneet yhden tai useamman "ihanneasiakkaan", jota käytämme tuottaessamme sisältöä verkkosivuillenne. Kirjoitustyylin on istuttava tuon ihanneasiakkaan mieltymyksiin, jotta teksti herättää kiinnostusta mahdollisimman suuressa osassa yrityksesi asiakaskuntaa. Myös yrityksen myymät tuotteet tai palvelut vaikuttavat vahvasti kirjoitustyyliin. Esimerkiksi kukkakauppias haluaa varmasti maalata kuvaa ilosta tai kauneudesta, jota kukat saajansa elämään tuovat, mutta autojen varaosia myyvän kannattaa keskittyä enemmän tuotteidensa ominaisuuksiin ja teknisiin tietoihin. Varaosakauppiaan ihanneasiakas on keski-ikäinen mies, joten tuotteiden hyödyistä pitää myös kertoa eri tavalla kuin kukkakaupan asiakkaalle.

Kotisivujen ja verkkokauppojen sisällön luomiseen vaaditaan tarkkaa suunnittelua - sivujen sisältö on jaettava loogisiin osiin ja näihin on tuotettava oikeanlaista tekstiä. Ilman kunnollista suunnitelmaa sivuista tulee helposti irralliset ja niiden punainen lanka häviää. Oikein rakennetut tekstit ja sivustorakenne nostavat konversiota.

Blogikirjoituksia varten on laadittava kattava julkaisusuunnitelma. Kirjoitusten aiheet on päätettävä mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen, jotta niistä saadaan kaikki teho irti. Kirjoitamme sellaisista aiheista, jotka kiinnostavat yrityksesi asiakaskuntaa. Selvitämme nämä aiheet käytössämme olevilla työkaluilla. Voit myös itse ehdottaa aiheita, joista haluaisit meidän kirjoittavan.

Strategiavaiheessa kiinnitämme erityistä huomiota kirjoitusten hakukoneoptimointiin - sisällöntuotantopalveluumme kuuluu jokaisen tekstin perustason optimointi. Tutkimme ensin avainsana-analyysin perusteella hakusanoja, joita ihmiset etsivät hakukoneista yrityksesi tuotteisiin tai palveluihin liittyen. Sisältöä tuottaessamme huomioimme analyysin tulokset sekä aihealueen rajauksessa että tekstin rakenteessa. Tekstin valmistuttua teemme sivulle vielä teknisen optimoinnin, eli varmistamme, että hakukoneet löytävät kyseiset tekstit ja näyttävät sivua aihetta etsiville ihmisille. Tarjoamme myös mielellämme erikseen laajempaa hakukoneoptimointipalvelua, jos haluat ottaa hakukoneoptimoinnin tiiviiksi osaksi yrityksesi strategiaa.

Luominen

Yleisöllesi kohdistettu innostava sisältö on tehokkaan vaikuttamisen kulmakivi. Luomme aiemman vaiheen toimintasuunnitelmaan perustuen sisältöä, oli se sitten blogipostauksia, tuotekuvauksia tai yleistä tekstiä verkkosivuillesi. Kaikki verkkoon tuleva materiaali hakukoneoptimoidaan.

Tuotettavan tekstin on oltava kiinnostavaa ja asiakastasi puhuttelevaa. Tämä on huomioitava jokaisessa vaiheessa, ensimmäisestä otsikosta viimeisen kappaleen lopetukseen. Tekstin tyyli vaihtelee tarkoituksen mukaan: verkkosivujen ja verkkokauppojen tekstit eroavat selkeästi blogiartikkeleiden tyylistä.

Verkkosivujen sisällössä on tuotava yrityksen ja sen tarjooman tuomia hyötyjä esille mielenkiintoisella ja potentiaalista asiakasta kiinnostavalla tavalla. Liian usein puhutaan ominaisuuksista, kun oikeasti pitäisi puhua hyödyistä. Mitä hyötyä asiakas saa juuri sinun ratkaisusi avulla? Autokaupassa 150 hevosvoimaa on ominaisuus, kun taas "tehokas moottori, joka takaa nopean ja turvallisen ohituksen" on tästä seuraava hyöty.

Omaa ratkaisua on myös osattava tuoda tarpeeksi rohkeasti esille. Suomalainen vaatimattomuus ei tässä tapauksessa kaunista, vaan vähentää myyntiä. Uskot varmasti itsekin omaan tuotteeseesi ja yritykseesi, joten tämä on tuotava kuvauksessa esiin.

Blogikirjoituksissa keskitytään arvon tuottamiseen asiakkaalle - asiakkaan on tunnettava saaneensa ilmaiseksi jotain hyötyä, jotta artikkeleista saadaan täysi hyöty irti. Tyytyväinen lukija kääntyy asiakkaaksi paljon todennäköisemmin kuin lukija, joka tuntee hukanneensa aikaansa artikkeliasi lukiessa. Hyvä artikkeli voidaan jakaa viiteen eri osaan:

  1. Mielenkiintoinen otsikko. Otsikon on herätettävä siinä määrin kiinnostusta, että kävijä klikkaa artikkelin auki.
  2. Koukuttava aloitus. Artikkelin aukaisun jälkeen lukijan on kiinnostuttava itse tekstistä - tämä tehdään kirjoittamalla niin mielenkiintoinen aloitus, että lukijalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa lukemista.
  3. Johdatteleva rakenne. Tekstissä on käytettävä lausahduksia, jotka johdattelevat lukijaa tekstissä eteenpäin. Tämä parantaa tekstin luettavuutta.
  4. Skannattavuus. Nykyajan verkkosurffaajan keskittymiskyky on rajallinen. Tästä syystä tekstin on oltava skannattavissa. Tämä tehdään kevyen rakenteen avulla.
  5. Tekstin lopetus. Lopetuksessa on kerrottava esiin nousseet johtopäätökset sekä omat mielipiteet ja kokemukset. Lopetuksessa on myös hyvä kysyä lukijoilta kysymys ja kertoa heille, että mitä heidän kannattaisi seuraavaksi tehdä. Tämä parantaa lukukokemusta ja lukijalle päällimmäiseksi jäävää tunnetta.

Julkaisu

Kun olemme yhdessä käyneet sisällön läpi, on julkaisun ja jakelun aika. Riippuen sisällöstä ja sovitusta palvelupaketista, osa julkaistaan heti, osa ajastetusti. Tarvittaessa hoidamme myös sisällön jakelun verkkosivuillesi ja sosiaalisen median tileillesi.

Miksi valitsisin Nostamon kirjoittamaan tekstini?

Puhumme asiakkaasi kieltä

Mikään ei karkoita asiakasta niin tehokkaasti kuin teksti, jossa viljellään alan sisäistä jargonia, jota kukaan ulkopuolinen ei ymmärrä. Tämä on kuitenkin valitettavan yleinen tapa kertoa yrityksen tarjoomasta. Ehdoton ykkössääntömme on, että puhumme asiakkaasi kieltä. Vältämme viimeiseen asti teknisiä termejä - ellei sitten asiakasryhmäsi koostu alan asiantuntijoista. Tekstistä tulee näin helpommin lähestyttävää ja paremmin ymmärrettävää.

Mielenkiintoisella ja käyttäjäystävällisellä tavalla tuotettu tekstisisältö nostaa yrityksesi myyntiä. Myynnin kasvu tapahtuu konversion nousun avulla - järjestelmällisen ja mielenkiintoisesti tuotetun tekstin avulla kävijä pysyy sivuilla pitempään ja ostaa yrityksesi tarjoaman ratkaisun useammin.

Nostamme myyntiäsi

Hallitsemme koko markkinointikentän

Sisällöntuotannon lisäksi osaamme rakentaa verkkosivuston tekstin ympärille ja hakukoneoptimoida tuottamamme teksti Googlen kärkeen. Hallitsemme myös Google- ja Facebook-mainonnan. Tiesitkö, että esimerkiksi yhden tietyn blogikirjoituksen lukeneille ihmisille on mahdollista kohdentaa erilaisia mainoksia kuin muille sivustolla käyneille? Vaikka et tällaisia palveluita haluaisikaan, niin kokonaisvaltainen osaaminen auttaa meitä hahmottamaan paremmin koko markkinointikenttää ja tuottamaan parempaa sisältöä.

Sisällöntuotanto - hinta

Kotisivut ja verkkokaupat

Veloitus sanaperusteisesti
30 senttiä/sana

Kirjoitamme sivuston tekstit halutussa laajuudessa. Hintaan vaikuttaa kokonaissanamäärä.

Kaikki tekstit hakukoneoptimoidaan.

Blogipalvelut

Kuukausittainen jatkuva palvelu

Kirjoitamme laadukkaita artikkeleita blogiisi. Hintaan vaikuttaa kirjoitettavien artikkeleiden määrä.

Kaikki artikkelit hakukoneoptimoidaan.

Ota yhteyttä ja kysy tarjousta sisällöntuotantopalvelustamme! Rakennamme mielellämme palvelupaketin juuri sinun tarpeisiisi.