Uudelle yritykselle myyntiä heti ensimmäisestä päivästä alkaen (594% tuotolla)

Varmasti kaikki uudet yrittäjät tuskailevat saman ongelman parissa: miten saada myyntiä, kun yrityksellä ei ole vielä minkäänlaista tunnettuutta. Markkinointikanaviakin on miljoona, ja oikean kanavan valinta ilman aiempaa kokemusta on täyttä hakuammuntaa. Samojen ongelmien parissa paini myös painoalan verkkokauppaa pyörittävä asiakkaamme, joka lopulta päätti panostaa aluksi Google Ads -mainontaan.

Google Ads on siitä mahtava markkinointikanava, että sen kautta voidaan tavoittaa ostovalmista kohdeyleisöä. Tämä johtuu siitä, että Googlea käytetään tiedonhakuun – myös silloin, kun aiotaan ostaa jotain. Google-mainonnan avulla yritys saa itsensä esille juuri tässä ostopolun kriittisimmässä vaiheessa. Ja mikä parasta, uudet yritykset ovat mainostensa kanssa samalla viivalla pidempään toimineiden yritysten kanssa. Tämän todistaa kyseisen yrityksen konversioprosenttikin, joka on kunnioitettavat 4,16%. Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä, että sadasta mainosta klikanneesta keskimäärin 4,16 kävijää on ostanut jotain verkkokaupasta. Tämä siitä huolimatta, että verkkokaupalla ei ole aiempaa toimintahistoriaa takanaan.

Alla on kuva Google-mainonnalla aikaansaaduista tuloksista:

Kokonaisuudessaan mainontaan on panostettu vain 2131,09 euroa, mutta tällä on saatu myyntiä yhteensä 12 660,93 euron edestä. Mainonnan tuotto on ollut 594% eli yhden euron mainospanostuksilla on saatu myyntiä 5,94 euron edestä. Pitää lisäksi huomata, että kaikkia Google-mainonnan kautta tulleita myyntejä ei pystytä mittaamaan, joten oikea lopputulos on suurempi. Lisäksi tyytyväiset asiakkaat palaavat takaisin, joten tulevaisuudessa on odotettavissa uusintaostoja.

Joka tapauksessa – pelkästään näillä mitatuilla luvuilla laskettuna mainonta on ollut selkeästi kannattavaa.

Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään: Mikko Lintunen, 040 524 524 3, mikko@nostamo.fi

Vai etkö vakuuttunut vielä? Lue lisää laatimiamme tapahtumatutkimuksia:

Tilaa ilmainen Google Ads -mainostilin auditointi

Auditoinnissa käydään läpi mm. mainostilin rakennetta, budjetin allokointia, mainonnan kohdennusta ja muita vastaavia mainonnan suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä. Auditoinnin jälkeen raportoimme löydöksemme teille selkokielellä.

Jaa artikkeli verkostollesi!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *