Varmasti kaikki uudet yrittäjät tuskailevat saman ongelman parissa: miten saada myyntiä, kun yrityksellä ei ole vielä minkäänlaista tunnettuutta. Markkinointikanaviakin on miljoona, ja oikean kanavan valinta ilman aiempaa kokemusta on täyttä hakuammuntaa. Samojen ongelmien parissa paini myös painoalan verkkokauppaa pyörittävä asiakkaamme, joka lopulta päätti panostaa aluksi Google Ads -mainontaan.
Google Ads on siitä mahtava markkinointikanava, että sen kautta voidaan tavoittaa ostovalmista kohdeyleisöä. Tämä johtuu siitä, että Googlea käytetään tiedonhakuun – myös silloin, kun aiotaan ostaa jotain. Google-mainonnan avulla yritys saa itsensä esille juuri tässä ostopolun kriittisimmässä vaiheessa. Ja mikä parasta, uudet yritykset ovat mainostensa kanssa samalla viivalla pidempään toimineiden yritysten kanssa. Tämän todistaa kyseisen yrityksen konversioprosenttikin, joka on kunnioitettavat 4,16%. Suomeksi sanottuna tämä tarkoittaa sitä, että sadasta mainosta klikanneesta keskimäärin 4,16 kävijää on ostanut jotain verkkokaupasta. Tämä siitä huolimatta, että verkkokaupalla ei ole aiempaa toimintahistoriaa takanaan.
Alla on kuva Google-mainonnalla aikaansaaduista tuloksista:

Kokonaisuudessaan mainontaan on panostettu vain 2131,09 euroa, mutta tällä on saatu myyntiä yhteensä 12 660,93 euron edestä. Mainonnan tuotto on ollut 594% eli yhden euron mainospanostuksilla on saatu myyntiä 5,94 euron edestä. Pitää lisäksi huomata, että kaikkia Google-mainonnan kautta tulleita myyntejä ei pystytä mittaamaan, joten oikea lopputulos on suurempi. Lisäksi tyytyväiset asiakkaat palaavat takaisin, joten tulevaisuudessa on odotettavissa uusintaostoja.
Joka tapauksessa – pelkästään näillä mitatuilla luvuilla laskettuna mainonta on ollut selkeästi kannattavaa.
Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Erikoistumisen ansiosta olemme saaneet hiottua mainontamme aivan omalle tasolleen.
Voimme auditoida yrityksenne mainostilin, jolloin voimme kertoa suoraan, että miten voisimme yritystänne auttaa. Auditointi on ilmainen. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään ja kysy lisätietoja: Risto Kaisko, 040 8242 727, risto@nostamo.fi
Vai etkö vakuuttunut vielä? Tutustu kaikkiin laatimiimme tapahtumatutkimuksiin:
- Panssarilasit.fi verkkokaupalle 24 % enemmän myyntiä – ”Nostamolla ollaan aidosti kiinnostuneita ja sitoutuneita asiakkaan markkinoinnin kehitykseen”
- Uplus: Yksityisopetusta tarjoavalle yritykselle 2 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Ennätykset paukkuvat melkein joka kuukausi”
- EV Lataus: Sähköautojen latausratkaisuja tarjoavan verkkokaupan myyntiin 106% kasvua – ”Useamman putiikin testanneena, Nostamo on ainoa kumppani, jonka toimintaan voin vilpittömästi sanoa olevani 100 % tyytyväinen”
- LVINETTI: LVI-alan verkkokaupan mainonnan kautta tulleeseen myyntiin 176% parannus – ”Nostamon kanssa aloitettu yhteistyö ylitti kirkkaasti kaikki mahdolliset odotukset”
- Autokorjaamo Vepsäläinen: Autokorjaamolle lähes 3 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti”
- Kotisiivous Kimallus: Siivousalan yritykselle niin paljon yhteydenottoja, että mainonta piti pysäyttää – ”Erityisesti kasvuhakuiselle yrittäjälle yhteistyö Nostamon kanssa on erittäin suositeltavaa”
- Energiafiksu: Energia-alan yritykselle yhteydenottoja Google-mainonnalla 2 kertaa enemmän kuin muista markkinointikanavista yhteensä – ”Mainonnan positiivinen kehitys on näkynyt selkeästi myyntiluvuissa”
- Hohde-Kaarina Oy: Nanopinnoittamiseen erikoistuneelle yritykselle 5,5-kertaa enemmän liidejä – ”Yhteistyö Nostamon kanssa on helpottanut laajentumistamme toiselle paikkakunnalle huomattavasti”
- Oivaltamaan Oy: Koulutuspalveluita tarjoavan yrityksen mainontaan lisää fokusta – ”Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi”
- Pamacomp Oy: Ravintolalaitteiden verkkokaupalle mainontaa useamman tuhannen tuottoprosentilla – ”Nostamon kaverit ovat todella kovia hommassaan”