Saimme asiakkaaksemme autoalan yrityksen, jonka Google-mainontaa on hoitanut aiemmin toinen mainostoimisto. Mainonta toimi jo ennestään erinomaisella 5,24% konversioasteella eli yksi kahdestakymmenestä sivulla vierailleesta on ottanut yhteyttä verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta.
Korkeasta lähtötasosta huolimatta saimme tehostettua mainontaa reilusti.
Nostamon toimenpiteet
Mainostili rakennettiin täysin uusiksi. Tilille tehtiin muun muassa seuraavia toimenpiteitä:
- Tilin rakenteessa otettiin Nostamon kehittämä Alpha/Beta/Gamma-tilihierarkia käyttöön
- Mainonnan kohdennusta muutettiin tiukemmaksi: mainokset näkyivät liikaa huonoilla hakusanoilla ja toisaalta hyviä hakusanoja ei painotettu mitenkään
- Tilillä käytössä olleet Googlen automaattiasetukset otettiin pois käytöstä ja säädöt muutettiin manuaalisiksi
- Kehittyneempiä ominaisuuksia muun muassa Googlen koneoppimiseen pohjautuvien ratkaisujen puolelta otettiin käyttöön
Tiliä rakentaessa hyödynsimme luonnollisesti aiemmin mainonnasta kertynyttä dataa.
Lopputulos
Nostimme heti ensimmäisen kuukauden jälkeen konversioastetta 81 prosenttia. Aiemmin joka kahdeskymmenes kävijä otti yhteyttä, muutoksiemme jälkeen yhteydenottajien osuus oli lähes kymmenesosa (9,51%) kaikista sivuilla vierailleista kävijöistä!
Yksi yhteydenottaja kustansi aiemmin 20,25 euroa – tekemiemme muutosten jälkeen yhteydenoton hinta (Cost per Conversion) laski ensimmäisen kuukauden jälkeen 8,27 euroon ja toisen kuukauden jälkeen 7,56 euroon. Alle 8 euroa on todella matala hinta liidille – varsinkin kyseisen korkeakatteisen palvelun kohdalla. Alla on kuva yhteydenoton hinnan kehityksestä:
Konversiprosentti ja yhden konversion hinta ovat mielenkiintoisia lukuja, mutta mikä oli yrityksen saama konkreettinen hyöty? Verkkosivujen kautta tulleet yhteydenotot kasvoivat 203,4% – eli yritys sai samalla budjetilla kolme kertaa enemmän liidejä aiempaan verrattuna. Yhteydenottojen kehitys on esitettynä alla olevassa kuvassa:
Myös tilin muut tunnusluvut kehittyivät selkeästi. Esimerkkinä mainosten klikkausprosentti, joka oli aiemmin 2,08% (klikkausprosentti eli click-through-rate kuvaa mainosta klikanneiden osuutta mainoksen nähneisiin – 2% klikkausprosentilla sadasta mainoksen nähneestä kaksi klikkaa sitä). Muutoksien jälkeen klikkausprosentti nousi 5,38 prosenttiin eli yhteensä 158 prosenttia! Hyvä klikkausprosentti kertoo siitä, että mainos on houkutteleva – eli se on kohdennettu oikealla yleisölle ja sen teksti vetoaa mainoksen nähneeseen.
Kaikkiin mainontapaketteihimme kuuluu jatkuva optimointi, joten tiliä pystytään kehittämään tästä vielä varmasti eteenpäin ajan kuluessa.
Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Tietääksemme olemme Suomen ainoa Google Ads -toimisto.
Voimme auditoida yrityksenne mainostilin, jolloin voimme kertoa suoraan, että miten voisimme yritystänne auttaa. Auditointi on ilmainen. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään ja kysy lisätietoja: Risto Kaisko, 040 8242 727, risto@nostamo.fi
Vai etkö vakuuttunut vielä? Tutustu kaikkiin laatimiimme tapahtumatutkimuksiin:
- LVINETTI: LVI-alan verkkokaupan mainonnan kautta tulleeseen myyntiin 176% parannus – ”Nostamon kanssa aloitettu yhteistyö ylitti kirkkaasti kaikki mahdolliset odotukset”
- Autokorjaamo Vepsäläinen: Autokorjaamolle lähes 3 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti”
- Kotisiivous Kimallus: Siivousalan yritykselle niin paljon yhteydenottoja, että mainonta piti pysäyttää – ”Erityisesti kasvuhakuiselle yrittäjälle yhteistyö Nostamon kanssa on erittäin suositeltavaa”
- Energiafiksu: Energia-alan yritykselle yhteydenottoja Google-mainonnalla 2 kertaa enemmän kuin muista markkinointikanavista yhteensä – ”Mainonnan positiivinen kehitys on näkynyt selkeästi myyntiluvuissa”
- Hohde-Kaarina Oy: Nanopinnoittamiseen erikoistuneelle yritykselle 5,5-kertaa enemmän liidejä – ”Yhteistyö Nostamon kanssa on helpottanut laajentumistamme toiselle paikkakunnalle huomattavasti”
- Oivaltamaan Oy: Koulutuspalveluita tarjoavan yrityksen mainontaan lisää fokusta – ”Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi”
- Pamacomp Oy: Ravintolalaitteiden verkkokaupalle mainontaa useamman tuhannen tuottoprosentilla – ”Nostamon kaverit ovat todella kovia hommassaan”
- Huonekalualan verkkokauppa: 5195,23 euron panostuksella myyntiä 64460,60 euroa
- Puutarha-alan verkkokaupan mainonnan tuottoon 6,25-kertainen parannus (255% -> 1591%)
- Monialayritykselle yli 5000% enemmän yhteydenottoja
- Uudelle yritykselle myyntiä heti ensimmäisestä päivästä alkaen (594% tuotolla)
- Nettivaatekaupan Google-mainontaan merkittävä parannus – Malliesimerkki oikeanlaisesta hakutarkoitukseen vastaamisesta
- Elektroniikkatuotteita myyvän verkkokaupan liikevaihtoon 216% kasvua
- Terveydenhuoltoalan toimijan varauskalenteriin vilskettä mainostilin uudelleenrakennuksella
- Autoalan yritykselle 203,4% enemmän yhteydenottoja