Autokorjaamolle 29 % pienemmällä mainosbudjetilla 80 % enemmän yhteydenottoja – ”Voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti”

Autokorjaamo Vepsäläinen on vuonna 2002 alkunsa saanut oululainen yritys, jonka kaikessa toiminnassa huokuu laatu. Huolloille ja korjauksille tarjotaan 3 vuoden laatutakuu ja 2 vuoden tieturva. Yrityksen antama hintatarjous ei koskaan ylity ja mitään ei tarvitse maksaa, jos vikaa ei löydy. Työt valmistuvat sovittuun aikaan, ja jos tässä ei onnistuta, asiakas saa sijaisauton käyttöönsä ilmaiseksi.

Loistavaa liiketoimintaa siis, minkä kehittämisessä on hienoa olla mukana.

Yritys on hyödyntänyt matkan varrella Google-mainontaa, mutta tyydyttäviä tuloksia tällä ei olla saatu, vaikka mainontaa on yritetty kehittää toisten mainostoimistojen toimesta.

”Ads-markkinointia kyllä tehtiin ja konversioita saatiin, mutta konversioiden hinta oli niin korkea, ettei Ads-markkinointi ollut meille kannattavaa.”, kertoo yrittäjä Jussi Vepsäläinen alkuvaiheen tilanteesta.

Yhteistyö Nostamon kanssa alkoi lokakuussa 2020. Alkuvaiheesta lähtien mainonnan tulokset ovat kehittyneet koko ajan parempaan suuntaan.

”Konversiomäärä on kasvanut, konversioprosentti on kasvanut, asiakashankinnan hinta on puolittunut ja mainonta on nyt kannattava investointi.”

Loistavat tulokset on saatu aikaan keskittymällä erityisen lujasti mainonnan kustannustehokkuuden parantamiseen. Palvelualan yrityksen kohdalla mainonnan kustannustehokkuutta kuvaa parhaiten hinta, joka yhdestä konversiosta (yhteydenotosta) on maksettu. Jos mainosbudjettia on kulutettu 100 euroa ja tällä on saatu 10 yhteydenottoa, niin konversiokohtainen hinta on 100 € / 10 = 10 €.

Kustannustehokkuuden parantumisen näkee selvästi alla olevasta kuvasta, jossa on vertailtu vuotta 2021 (tummansiniset palkit) vuoteen 2019 (vaaleansiniset palkit). Yksi palkki esittää konversiokohtaista hintaa 3 kuukauden ajanjaksolta. (Palkit kuvaavat kustannuksia, joten mitä pienempi palkki, sitä parempi.)

Vuonna 2021 yhdestä yhteydenotosta ollaan maksettu 59 % vähemmän kuin vuonna 2019. Tämä on mahdollistanut sen, että 29 % pienemmästä mainosbudjetista huolimatta yhteydenottoja ollaan saatu 80 % aiempaa enemmän!

”On hienoa, kun Ads-mainonta toimii automaationa ja sitä kehitetään jatkuvasti. Kun voin luottaa Nostamon osaamiseen, voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti.”, Vepsäläinen summaa yhteistyön tuomat hyödyt.

Mainonnan kehitys on selkeästi nähtävillä myös edeltävässä kuvaajassa. Vuonna 2019 konversiokohtaisella hinnalla ei ollut mitään selkeää trendiä, vaan se poukkoili miten sattuu. Vuonna 2021 konversiokohtaisessa hinnassa taas on selkeä laskusuuntainen trendi. Yli vuoden jatkuneesta yhteistyöstä huolimatta tulokset vain jatkavat parantumistaan.

Vielä selkeämmin mainonnan kehityksen näkee alla olevasta kuvaajasta, jossa on esitetty mainonnalla aikaansaatujen konversioiden eli yhteydenottojen kokonaismäärät. Vuonna 2021 kesä-joulukuun välillä yhteydenottoja on saatu lähes 3 kertaa enemmän kuin vuonna 2019 vastaavana ajanjaksona, vaikka mainosbudjetti on ollut yhtä suuri!

 

Tilaa ilmainen Google Ads -mainostilin auditointi

Auditoinnissa käydään läpi mm. mainostilin rakennetta, budjetin allokointia, mainonnan kohdennusta ja muita vastaavia mainonnan suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä. Auditoinnin jälkeen raportoimme löydöksemme teille selkokielellä.

Jaa artikkeli verkostollesi!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *