Autokorjaamo Vepsäläinen on vuonna 2002 alkunsa saanut oululainen yritys, jonka kaikessa toiminnassa huokuu laatu. Huolloille ja korjauksille tarjotaan 3 vuoden laatutakuu ja 2 vuoden tieturva. Yrityksen antama hintatarjous ei koskaan ylity ja mitään ei tarvitse maksaa, jos vikaa ei löydy. Työt valmistuvat sovittuun aikaan, ja jos tässä ei onnistuta, asiakas saa sijaisauton käyttöönsä ilmaiseksi.
Loistavaa liiketoimintaa siis, minkä kehittämisessä on hienoa olla mukana.
Yritys on hyödyntänyt matkan varrella Google-mainontaa, mutta tyydyttäviä tuloksia tällä ei olla saatu, vaikka mainontaa on yritetty kehittää toisten mainostoimistojen toimesta.
”Ads-markkinointia kyllä tehtiin ja konversioita saatiin, mutta konversioiden hinta oli niin korkea, ettei Ads-markkinointi ollut meille kannattavaa.”, kertoo yrittäjä Jussi Vepsäläinen alkuvaiheen tilanteesta.
Yhteistyö Nostamon kanssa alkoi lokakuussa 2020. Alkuvaiheesta lähtien mainonnan tulokset ovat kehittyneet koko ajan parempaan suuntaan.
”Konversiomäärä on kasvanut, konversioprosentti on kasvanut, asiakashankinnan hinta on puolittunut ja mainonta on nyt kannattava investointi.”
Loistavat tulokset on saatu aikaan keskittymällä erityisen lujasti mainonnan kustannustehokkuuden parantamiseen. Palvelualan yrityksen kohdalla mainonnan kustannustehokkuutta kuvaa parhaiten hinta, joka yhdestä konversiosta (yhteydenotosta) on maksettu. Jos mainosbudjettia on kulutettu 100 euroa ja tällä on saatu 10 yhteydenottoa, niin konversiokohtainen hinta on 100 € / 10 = 10 €.
Kustannustehokkuuden parantumisen näkee selvästi alla olevasta kuvasta, jossa on vertailtu vuotta 2021 (tummansiniset palkit) vuoteen 2019 (vaaleansiniset palkit). Yksi palkki esittää konversiokohtaista hintaa 3 kuukauden ajanjaksolta. (Palkit kuvaavat kustannuksia, joten mitä pienempi palkki, sitä parempi.)
Vuonna 2021 yhdestä yhteydenotosta ollaan maksettu 59 % vähemmän kuin vuonna 2019. Tämä on mahdollistanut sen, että 29 % pienemmästä mainosbudjetista huolimatta yhteydenottoja ollaan saatu 80 % aiempaa enemmän!
”On hienoa, kun Ads-mainonta toimii automaationa ja sitä kehitetään jatkuvasti. Kun voin luottaa Nostamon osaamiseen, voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti.”, Vepsäläinen summaa yhteistyön tuomat hyödyt.
Mainonnan kehitys on selkeästi nähtävillä myös edeltävässä kuvaajassa. Vuonna 2019 konversiokohtaisella hinnalla ei ollut mitään selkeää trendiä, vaan se poukkoili miten sattuu. Vuonna 2021 konversiokohtaisessa hinnassa taas on selkeä laskusuuntainen trendi. Yli vuoden jatkuneesta yhteistyöstä huolimatta tulokset vain jatkavat parantumistaan.
Vielä selkeämmin mainonnan kehityksen näkee alla olevasta kuvaajasta, jossa on esitetty mainonnalla aikaansaatujen konversioiden eli yhteydenottojen kokonaismäärät. Vuonna 2021 kesä-joulukuun välillä yhteydenottoja on saatu lähes 3 kertaa enemmän kuin vuonna 2019 vastaavana ajanjaksona, vaikka mainosbudjetti on ollut yhtä suuri!
Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Erikoistumisen ansiosta olemme saaneet hiottua mainontamme aivan omalle tasolleen.
Voimme auditoida yrityksenne mainostilin, jolloin voimme kertoa suoraan, että miten voisimme yritystänne auttaa. Auditointi on ilmainen. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään ja kysy lisätietoja: Risto Kaisko, 040 8242 727, risto@nostamo.fi
Vai etkö vakuuttunut vielä? Tutustu kaikkiin laatimiimme tapahtumatutkimuksiin:
- Panssarilasit.fi verkkokaupalle 24 % enemmän myyntiä – ”Nostamolla ollaan aidosti kiinnostuneita ja sitoutuneita asiakkaan markkinoinnin kehitykseen”
- Uplus: Yksityisopetusta tarjoavalle yritykselle 2 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Ennätykset paukkuvat melkein joka kuukausi”
- EV Lataus: Sähköautojen latausratkaisuja tarjoavan verkkokaupan myyntiin 106% kasvua – ”Useamman putiikin testanneena, Nostamo on ainoa kumppani, jonka toimintaan voin vilpittömästi sanoa olevani 100 % tyytyväinen”
- LVINETTI: LVI-alan verkkokaupan mainonnan kautta tulleeseen myyntiin 176% parannus – ”Nostamon kanssa aloitettu yhteistyö ylitti kirkkaasti kaikki mahdolliset odotukset”
- Autokorjaamo Vepsäläinen: Autokorjaamolle lähes 3 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti”
- Kotisiivous Kimallus: Siivousalan yritykselle niin paljon yhteydenottoja, että mainonta piti pysäyttää – ”Erityisesti kasvuhakuiselle yrittäjälle yhteistyö Nostamon kanssa on erittäin suositeltavaa”
- Energiafiksu: Energia-alan yritykselle yhteydenottoja Google-mainonnalla 2 kertaa enemmän kuin muista markkinointikanavista yhteensä – ”Mainonnan positiivinen kehitys on näkynyt selkeästi myyntiluvuissa”
- Hohde-Kaarina Oy: Nanopinnoittamiseen erikoistuneelle yritykselle 5,5-kertaa enemmän liidejä – ”Yhteistyö Nostamon kanssa on helpottanut laajentumistamme toiselle paikkakunnalle huomattavasti”
- Oivaltamaan Oy: Koulutuspalveluita tarjoavan yrityksen mainontaan lisää fokusta – ”Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi”
- Pamacomp Oy: Ravintolalaitteiden verkkokaupalle mainontaa useamman tuhannen tuottoprosentilla – ”Nostamon kaverit ovat todella kovia hommassaan”