Monialayrityksen saamiin yhteydenottoihin yli 5000% parannus

Saimme asiakkaaksemme yrityksen, jonka Google-mainonta oli täysin sekaisin. Mainonnalla ei tullut juuri lainkaan yhteydenottoja, vaikka sitä oli yritetty korjata useamman mainostoimiston toimesta jo pidemmän aikaa.

Toimenpiteet

Mainostili rakennettiin kokonaan uusiksi. Tässä casessa päärooliin nousi Nostamon itse kehittämän mainontaprosessin lisäksi tarkasti suoritettu avainsana-analyysi: aiemmin mainontaa oli kohdennettu aivan liian laajasti, eikä avainsanojen hakutarkoitukseen oltu kiinnitetty sen suurempaa huomiota. Tunnistimme avainsana-analyysin perusteella sellaiset avainsanat, joiden kaupallinen potentiaali oli suurin, ja kohdensimme mainonnan näille avainsanoille.

Lopputulos

Yhteydenotot lähtivät välittömästi räjähdysmäiseen kasvuun.

Ensimmäisen kuukauden aikana (lokakuu) yhteydenottoja satoi yli 2000 prosenttia enemmän. Marraskuussa yrityksen verkkosivuja uudistettiin, jonka vuoksi valtaosa konversioista träkkääntyi väärin: pylväskaaviossa näkyvän 20:n konversion sijaan kyseisenä kuukautena niitä tuli arviolta 70-80 Google-mainonnan avulla. Tammikuussa konversioita tuli jo todistetusti tuon 70 kappaletta.

Kaaviosta näkee hyvin jatkuvan optimoinnin ja mainostilin kehittämisen tuoman hyödyn. Konversioita saadaan vielä tästäkin kasvatettua, sillä tilille tulee jatkuvasti hyödyllistä dataa, jota soveltamalla mainonnan suorituskykyä voidaan parantaa.

Tilaa ilmainen Google Ads -mainostilin auditointi

Auditoinnissa käydään läpi mm. mainostilin rakennetta, budjetin allokointia, mainonnan kohdennusta ja muita vastaavia mainonnan suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä. Auditoinnin jälkeen raportoimme löydöksemme teille selkokielellä.

Jaa artikkeli verkostollesi!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *