Saimme auditointipyynnön terveydenhuoltopalveluita tuottavalta yritykseltä, jonka mainostili oli aiemman uudistuksen yhteydessä mennyt täysin solmuun.
Auditoinnissa paljastui, että mainostilillä oli käytännössä kaikki niin pielessä kuin voi olla. Isoimmat virheet olivat seuraavat:
- Kampanjoiden maantieteellinen kohdistus oli koko Suomeen, vaikka palveluja tuotettiin vain pääkaupunkiseudulla.
- Avainsanat olivat aivan liian laajoja, jonka vuoksi mainoksia klikkailivat ihmiset, joilla ei ollut minkäänlaista kiinnostusta yrityksen myymiin palveluihin.
- Tärkeimmillä avainsanoilla ei ollut lainkaan näkyvyyttä eikä budjetin allokointiin oltu kiinnitetty mitään huomiota (kaikki avainsanat saivat näin ollen saman osuuden budjetista – myös ne huonot, joita tilillä oli muutenkin aivan liikaa).
- Mainokset olivat hyvin geneerisiä eivätkä näin ollen vastanneet lainkaan hakijan hakutarkoitukseen (mainoksissa pitää puhua aina siitä asiasta, josta käyttäjä etsii tietoa – näin voidaan vastata hakijan hakutarkoitukseen).
Nämä virheet aiheuttivat sen, että mainonnan kautta ei ollut tullut lainkaan yhteydenottoja moneen kuukauteen. Uudistimme mainostilin, jonka seurauksena heti ensimmäisen kuukauden aikana yhteydenottoja tuli yhdeksän – ja toisen kuukauden jälkeen yhteydenottoja sateli siihen tahtiin, että yrittäjän omien sanojen mukaan hänellä alkoi olla jo kiirettä asiakasprojektien hoitamisessa. Budjetti oli hyvin matala, eikä sitä nostettu uudistamisen yhteydessä, joten lopputulos oli erittäin onnistunut.
Harmillisesti tästä casesta minulla ei ole näyttää hienoja graafeja, sillä sivustolla ei ole konversioseurantaa, eikä sellaisen asentaminen ollut mahdollista sivuston ylläpidollisista seikoista johtuen. Konversioseurannan puuttuminen on todella iso ongelma, joka vaivaa isoa osaa suomalaisista yrityksistä. Seurannan puuttumiseen on usein syynä joko mainostajan alhainen osaaminen tai verkkosivuston ylläpitoon liittyvät tekniset seikat. Meillä konversioseurannan asentaminen on aina ykkösprioriteetti, sillä ilman sitä mainonnasta tulee hakuammuntaa. Lisäksi menetetään runsaasti mahdollisuuksia mm. Googlen koneoppimiseen liittyvien ratkaisujen hyödyntämisessä.
Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Erikoistumisen ansiosta olemme saaneet hiottua mainontamme aivan omalle tasolleen.
Voimme auditoida yrityksenne mainostilin, jolloin voimme kertoa suoraan, että miten voisimme yritystänne auttaa. Auditointi on ilmainen. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään ja kysy lisätietoja: Risto Kaisko, 040 8242 727, risto@nostamo.fi
Vai etkö vakuuttunut vielä? Tutustu kaikkiin laatimiimme tapahtumatutkimuksiin:
- Panssarilasit.fi verkkokaupalle 24 % enemmän myyntiä – ”Nostamolla ollaan aidosti kiinnostuneita ja sitoutuneita asiakkaan markkinoinnin kehitykseen”
- Uplus: Yksityisopetusta tarjoavalle yritykselle 2 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Ennätykset paukkuvat melkein joka kuukausi”
- EV Lataus: Sähköautojen latausratkaisuja tarjoavan verkkokaupan myyntiin 106% kasvua – ”Useamman putiikin testanneena, Nostamo on ainoa kumppani, jonka toimintaan voin vilpittömästi sanoa olevani 100 % tyytyväinen”
- LVINETTI: LVI-alan verkkokaupan mainonnan kautta tulleeseen myyntiin 176% parannus – ”Nostamon kanssa aloitettu yhteistyö ylitti kirkkaasti kaikki mahdolliset odotukset”
- Autokorjaamo Vepsäläinen: Autokorjaamolle lähes 3 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti”
- Kotisiivous Kimallus: Siivousalan yritykselle niin paljon yhteydenottoja, että mainonta piti pysäyttää – ”Erityisesti kasvuhakuiselle yrittäjälle yhteistyö Nostamon kanssa on erittäin suositeltavaa”
- Energiafiksu: Energia-alan yritykselle yhteydenottoja Google-mainonnalla 2 kertaa enemmän kuin muista markkinointikanavista yhteensä – ”Mainonnan positiivinen kehitys on näkynyt selkeästi myyntiluvuissa”
- Hohde-Kaarina Oy: Nanopinnoittamiseen erikoistuneelle yritykselle 5,5-kertaa enemmän liidejä – ”Yhteistyö Nostamon kanssa on helpottanut laajentumistamme toiselle paikkakunnalle huomattavasti”
- Oivaltamaan Oy: Koulutuspalveluita tarjoavan yrityksen mainontaan lisää fokusta – ”Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi”
- Pamacomp Oy: Ravintolalaitteiden verkkokaupalle mainontaa useamman tuhannen tuottoprosentilla – ”Nostamon kaverit ovat todella kovia hommassaan”