Energiafiksu on Josira Oy:n kuluttaja-asiakkaille tarkoitettu myyntikanava, joka on erikoistunut kokonaisvaltaisiin energiaratkaisuihin. Myynnissä painotetaan erityisesti ilmalämpö- ja ilmavesilämpöpumppuja, joissa Energiafiksu on Scanoffice Oy:n virallinen jälleenmyyjä ja Pirkanmaan alueella toimiva Hankintaturvaliike.
Energiafiksu tuli Nostamon asiakkaaksi kevättalvella 2021. Google-mainontaa ei yrityksessä oltu tätä ennen kokeiltu.
”Ennen teimme markkinointia sekalaisesti erilaisissa lehdissä ja julkaisuissa. Elettiin vähän tilanteen mukaan ilman kunnon pitkäjänteistä suunnitelmaa eikä analyysiä saavutetuista tuloksista ollut kunnolla saatavissa.”, markkinointipäällikkö Tuomo Ahonen kertoo alkuasetelmasta.
Konversioseuranta ei ollut ennen yhteistyön alkua kunnossa, joten vertailua edeltävään ajanjaksoon ei voida tehdä. Toiseksi mielenkiintoisinta tietoa on ehkä se, että millainen vaikutus Google-mainonnalla on kokonaisuudessaan ollut, kun sitä verrataan muista kanavista tulleisiin yhteydenottoihin. Pidempään toimineilla yrityksillä on jo sen verran kysyntää, että voisi ajatella, ettei yhdellä markkinointikanavalla voi tehdä kovin suurta vaikutusta tilanteeseen.
Energiafiksun tapauksessa huhtikuun ja lokakuun välisenä aikana Google-mainonnan kautta on kuitenkin tullut 65,51% kaikista yrityksen saamista yhteydenotoista. Google-mainonta on siis tuonut noin 2 kertaa enemmän yhteydenottoja kuin kaikki muut kanavat yhteensä! Ero on näkynyt myös konkreettisesti yrityksen myynnissä.
”Yhteistyö Nostamon kanssa on antanut toiminnalle suunnitelmallisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Mainonnan positiivinen kehitys on näkynyt selkeästi myyntiluvuissa ja asiakkaat on saatu hyvin ohjattua käyttämään juuri sähköisiä kanavia mikä ei kuormita puhelinpalvelua yrityksessämme varsinkaan kun meillä ei ole keskitettyä asiakaspalvelua vastaamassa puheluihin.”
Optimaalisesti rakennettujen mainoskampanjoiden lisäksi hyvien tulosten saavuttamisessa on auttanut yhteistyön alussa sivustolle tehty kevyt konversio-optimointi. Konversio-optimoinnissa sivuston tekstit, rakenne ja toiminnallisuudet käydään läpi, ja niiden parantamiseksi annetaan ehdotuksia. Vastaavaa palvelua tarjoamme kaikille uusille asiakkaillemme.
”Yhteistyö Nostamon kanssa on sujunut erittäin hyvin ja heillä on selvästi tietämys kuinka sähköinen markkinointi hoidetaan. Voimme suositella Nostamon palvelua muillekin jotka painivat markkinoinnin sähköistämisen ongelmien ja digi-viidakon kanssa.”, Ahonen arvioi lopuksi yhteistyön onnistumista.
Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Tietääksemme olemme Suomen ainoa Google Ads -toimisto.
Voimme auditoida yrityksenne mainostilin, jolloin voimme kertoa suoraan, että miten voisimme yritystänne auttaa. Auditointi on ilmainen. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään ja kysy lisätietoja: Risto Kaisko, 040 8242 727, risto@nostamo.fi
Vai etkö vakuuttunut vielä? Tutustu kaikkiin laatimiimme tapahtumatutkimuksiin:
- LVINETTI: LVI-alan verkkokaupan mainonnan kautta tulleeseen myyntiin 176% parannus – ”Nostamon kanssa aloitettu yhteistyö ylitti kirkkaasti kaikki mahdolliset odotukset”
- Autokorjaamo Vepsäläinen: Autokorjaamolle lähes 3 kertaa enemmän yhteydenottoja – ”Voin nostaa jalat pöydälle, ja seurata sivusta, kun yritykseni asiakasmäärät kasvavat – kannattavasti”
- Kotisiivous Kimallus: Siivousalan yritykselle niin paljon yhteydenottoja, että mainonta piti pysäyttää – ”Erityisesti kasvuhakuiselle yrittäjälle yhteistyö Nostamon kanssa on erittäin suositeltavaa”
- Energiafiksu: Energia-alan yritykselle yhteydenottoja Google-mainonnalla 2 kertaa enemmän kuin muista markkinointikanavista yhteensä – ”Mainonnan positiivinen kehitys on näkynyt selkeästi myyntiluvuissa”
- Hohde-Kaarina Oy: Nanopinnoittamiseen erikoistuneelle yritykselle 5,5-kertaa enemmän liidejä – ”Yhteistyö Nostamon kanssa on helpottanut laajentumistamme toiselle paikkakunnalle huomattavasti”
- Oivaltamaan Oy: Koulutuspalveluita tarjoavan yrityksen mainontaan lisää fokusta – ”Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi”
- Pamacomp Oy: Ravintolalaitteiden verkkokaupalle mainontaa useamman tuhannen tuottoprosentilla – ”Nostamon kaverit ovat todella kovia hommassaan”
- Huonekalualan verkkokauppa: 5195,23 euron panostuksella myyntiä 64460,60 euroa
- Puutarha-alan verkkokaupan mainonnan tuottoon 6,25-kertainen parannus (255% -> 1591%)
- Monialayritykselle yli 5000% enemmän yhteydenottoja
- Uudelle yritykselle myyntiä heti ensimmäisestä päivästä alkaen (594% tuotolla)
- Nettivaatekaupan Google-mainontaan merkittävä parannus – Malliesimerkki oikeanlaisesta hakutarkoitukseen vastaamisesta
- Elektroniikkatuotteita myyvän verkkokaupan liikevaihtoon 216% kasvua
- Terveydenhuoltoalan toimijan varauskalenteriin vilskettä mainostilin uudelleenrakennuksella
- Autoalan yritykselle 203,4% enemmän yhteydenottoja