Koulutuspalveluita tarjoavan yrityksen mainontaan lisää fokusta – ”Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi”

Oivaltamaan Oy tarjoaa yritysten työntekijöille, tiimeille ja kokonaisille organisaatioille hyvinvointia tukevia, innostavia työyhteisövalmennuksia, luentoja sekä tyhy-päivien ohjelmia. Nostamon yhteistyökumppaniksi Oivaltamaan tuli syksyllä 2020 suosituksen perusteella.

Yritys oli tehnyt jo pitkään Google-mainontaa ennen Nostamon kanssa aloitettua yhteistyötä. Toimitusjohtaja Jaana Hautala mainitsee mainonnan suhteen koetuista ongelmista seuraavaa.

– Yrityksen ehkä suurin kompastuskivi oli aiemmin, että suunnittelin itse Google Ads markkinoinnin, ja en osannut seurata sitä enkä saanut toivottuja tuloksia. Eli markkinaraha meni ikään kuin hukkaan.

Aivan ensimmäiseksi rakennamme kaikkien asiakkaidemme kohdalla konversioseurannan kuntoon, jotta mainonnan tuloksia voidaan seurata. Palvelualan yrityksillä konversioseuranta tarkoittaa käytännössä sitä, että seurataan esimerkiksi yhteydenottolomakkeen lähetyksiä. Seurannan avulla voidaan katsoa, että mistä markkinointikanavasta yhteydenotot (eli konversiot) ovat tulleet. Tämä tieto on mainonnan kehittämisessä äärimmäisen tärkeää, sillä kehitystyöstä tulee muuten täysin hakuammuntaa.

Myös Oivaltamaan Oy:n kohdalla analytiikka laitettiin heti ensitöiksi kuntoon. Mainonnan tulokset raportoidaan kerran kuukaudessa, joten nykyään tuloksista pysytään koko ajan perillä.

Toinen suuri ongelma yrityksen mainonnassa oli se, että siinä oltiin keskitytty aiemmin vain yhden palvelun mainostamiseen. Yhteistyön alusta alkaen näkyvyyttä lähdettiin hakemaan kaikille yhtiön tarjoamille palveluille. Näitä palveluita etsitään Googlesta poikkeuksellisen laajalla hakusanavalikoimalla, joten mainonnan kehittämisessä on keskitytty erityisesti oikean kohdennuksen etsimiseen.

Kehitystyön edistymistä kuvaa hyvin se, että ennen yhteistyön aloittamista mainostilillä oli 3 aktiivista mainosta, ja tämän artikkelin kirjoitushetkellä mainoksia on lähes 200. Mainostilin laajentaminen ja uusien mahdollisuuksien etsiminen on kaikkien yritysten kohdalla tärkeää, mutta tässä tapauksessa tämän tärkeys on korostunut erityisen paljon.

Kehitystyö on toiminut, sillä uudistetun mainonnan avulla yritys on löytänyt uusia asiakkaita. Jaana onkin palveluumme erittäinen tyytyväinen.

– Suosittelen Nostamoa vahvasti eri kokoisten yrittäjien yhteistyökumppaniksi.

Haluatko keskustella oman yrityksesi Google Ads -mainonnasta asiantuntijan kanssa? Nostamo on Google Partner -kumppani ja olemme täysin erikoistuneet Google-mainontaan. Tietääksemme olemme Suomen ainoa Google Ads -toimisto.

Voimme auditoida yrityksenne mainostilin, jolloin voimme kertoa suoraan, että miten voisimme yritystänne auttaa. Auditointi on ilmainen. Ota yhteyttä Nostamon yrittäjään ja kysy lisätietoja: Risto Kaisko, 040 8242 727, risto@nostamo.fi

Vai etkö vakuuttunut vielä? Tutustu kaikkiin laatimiimme tapahtumatutkimuksiin:

Tilaa ilmainen Google Ads -mainostilin auditointi

Auditoinnissa käydään läpi mm. mainostilin rakennetta, budjetin allokointia, mainonnan kohdennusta ja muita vastaavia mainonnan suorituskykyyn vaikuttavia tekijöitä. Auditoinnin jälkeen raportoimme löydöksemme teille selkokielellä.

Jaa artikkeli verkostollesi!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *