Turboahdettua Google Ads -mainontaa

Nostamo on Google-mainonnan asiantuntijatalo. Meiltä saat täppioptimoidut kampanjat - jatkuvalla optimoinnilla ja läpinäkyvällä raportoinnilla.

Google Ads on digimainonnan kulmakivi

Google on suurimmalle osalle ensimmäinen kanava, josta aloitetaan tiedonhaku uutta hankintaa tehdessä. Tästä syystä Google Ads -mainonta on loistava keino tavoittaa ostovalmista kohdeyleisöä.

Googlen mainosohjelma on kuitenkin sen verran tekninen, että tehokkaan mainostilin luominen onnistuu harvoin ilman syvällistä asiantuntemusta ja kokemusta. Voitokkaan Ads-tilin luomisen salaisuus piilee oikeanlaisessa tilirakenteessa, tarkassa kohdennuksessa, pitkäjänteisessä optimoinnissa ja kaikkien alustan mahdollisuuksien (tekoäly, uudelleenmainonta, RLSA, display jne.) hyödyntämisessä.

Haluamme tuottaa maksimaalisen lisäarvon asiakkaillemme budjetista riippumatta, joten kaikkiin palvelupaketteihimme kuuluu seuraavat ominaisuudet:

  • Jatkuva optimointi (mainostilin kehitys on olennainen osa tehokasta Google-mainontaa) 
  • Uudelleenmarkkinointi hakuverkostossa
  • Analyticsin asennus ja datan seuranta & tulkinta
  • Konversioseurannan asentaminen
  • Kuukausittainen ja täysin läpinäkyvä raportointi

Kaikissa palvelupaketeissamme on kiinteä kuukausihinnoittelu, jonka suuruus riippuu mainostilin laajuudesta ja mahdollisista lisäominaisuuksista (esim. display-mainonta). Peruspakettimme, jolla saat kaikki yllä olevat ominaisuudet käyttöösi, kustantaa 249 euroa kuukaudessa.

Jos olet kyllästynyt toimimattomiin kampanjoihin tai alhaisiin laatupisteisiin – olet löytänyt oikeaan osoitteeseen. Lupaamme parantaa tuloksiasi!

Tulokset

Suurimmalle osalle asiakkaistamme pystymme lyhyessäkin ajassa saamaan selviä tuloksia. Voit tutustua alla oleviin tapahtumatutkimuksiin otsikkoa klikkaamalla.

Saimme asiakkaaksemme sisustustuotteisiin erikoistuneen verkkokaupan, joka oli tehnyt aiemmin mainontaa sekä itse että toisen mainostoimiston avustuksella. Lähtötilanne oli seuraava:

Alla on kuvattu mainosten klikkausprosentin (CTR) ja kävijämäärien (Clicks) kehitys sen jälkeen, kun asiakas siirtyi meille:

Tekemiemme optimointien jälkeen mainosten kautta tulleiden kävijöiden määrä nousi 12 %, vaikka mainosbudjettia pienennettiin 30%! Verkkokauppaan saatiin siis enemmän kävijöitä pienemmällä budjetilla.

Mainosten klikkausprosentti (CTR) kuvaa mainosta klikanneiden osuutta sen nähneistä. Jos 100 näkee mainoksen ja 5 klikkaa, niin klikkausprosentti on 5. Korkea klikkausprosentti kertoo siitä, että:

  • mainos vastaa hyvin hakijan hakutarkoitukseen (hakukonemainonnan tärkeimpiä perusperiaatteita)
  • mainos on houkutteleva

Saimme nostettua klikkausprosenttia 230 prosenttia kahden ensimmäisen kuukauden aikana!

Google-mainonnassa klikkikohtaiseen hintaan voidaan vaikuttaa laatupisteitä parantamalla. Laatupisteet ovat Googlen käyttämä pisteytysjärjestelmä, jolla he arvottavat mainoksia. Alla on kuvattu klikkohtaisen hinnan kehitys sen jälkeen, kun saimme vetovastuun mainonnasta:

Hinta per klikkaus laski 49 sentistä 24 senttiin. Eli samoista kävijöistä maksettiin 51 prosenttia vähemmän! Hintaa on laskettu juurikin laatupisteitä parantamalla.

Entä millaista tuottoa Google-mainonta tarjoaa kyseiselle verkkokaupalle? Tämän vuoden ajalta mainonnan tuotto on 792,7% – eli jokaisella mainontaan käytetyllä eurolla on saatu kahdeksalla eurolla myyntiä!

Google-mainonta tarjoaa erinomaisia mahdollisuuksia myös pitempään toimineille yrityksille. Tästä esimerkkinä yli 20 vuotta toiminut puutarha-alan yritys, joka tuli asiakkaaksemme helmikuussa 2019.

Seuraavassa kuussa sivuston liikenteestä 25% tuli Google-mainonnan kautta:

Kaikista konversioista (eli sivuston lomakkeen kautta tulleista yhteydenotoista) 62% tuli Google-mainonnan kautta!

Tämä esimerkki kuvaa hyvin sitä nopeutta, jolla hakukonemainonnalla voidaan saada tuloksia aikaiseksi. Iso osa Googlea käyttävistä ihmisistä on jo valmiiksi kiinnostunut ostamaan jotain – mainonnan avulla yritys saa mainoksensa tämän kohdeyleisön eteen heti mainoskampanjan käynnistämisen jälkeen.

Mitä hyötyä jatkuvasta optimoinnista sitten on? Alla on kuva klikkikohtaisen hinnan kehityksestä:

Klikkihinta on laskenut 33% kolmen ensimmäisen kuukauden aikana erilaisten optimointitoimenpiteiden seurauksena. Tämän ansiosta mainosten näyttökertoja kertyi huhtikuussa 17,8% enemmän maaliskuuhun nähden. Yritys sai siis samalla rahalla lähes 18% enemmän näyttökertoja! Liikenteen laatu on myös kasvanut, koska kampanjasta ollaan kertyneen datan myötä voitu mm. sulkea sellaiset hakusanat pois, jotka ovat yritykselle epäedullisia.

Google-mainontaa 100% suoritusteholla

Tehokkaan mainostilin salaisuus löytyy oikein rakennetuista hakusanamainonnan kampanjoista, joihin on yhdistetty seuraavat ominaisuudet:

Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinoinnin käyttämättä jättäminen on pahin virhe minkä voi tehdä. Käytämme uudelleenmarkkinointia niin hakusanamainonnassa (saatamme haluta korkeammat hintatarjoukset sivuillasi käyneille) kuin display-mainonnassakin.

Display- eli kuvamainonta

Display-mainonta on tärkeä osa tehokasta Google-mainontaa. Osaan palvelupaketeistamme luomme animoituja mainoksia sekä esimerkiksi verkkokauppojen tapauksessa dynaamista uudelleenmainontaa (vierailija näkee täysin kohdistetun mainoksen katsomastaan tuotteesta tai palvelusta).

Konversioseuranta

Konversioseuranta on liian usein rikki tai puuttuu kokonaan. Me rakennamme konversioseurannan aina kun mahdollista. Ilman konversioseurantaa ei mainostajalla ole mitään käsitystä tilille tehtyjen muutosten vaikutuksesta myyntiin tai liideihin. Verkkokauppojen tapauksessa pystymme tarvittaessa toteuttamaan esimerkiksi Google Analyticsin Enhanced Ecommerce -lisäosan koodauksen ja asentamisen.

Miksi valitsisit Nostamon kumppaniksesi?

Olemme Google-mainontaan erikoistunut digitoimisto. Kehitämme itseämme jatkuvasti kansainvälisten koulutusten avulla. Lisäksi olemme Googlen sertifioimia ja toimimme yhteistyössä Googlen kanssa mm. tulevien Google Ads -alustan ominaisuuksien testaajina. Käytämme myös kahta markkinoiden johtavaa kolmannen osapuolen työkalua mm. kilpailija-analyysiin, tarkempaan optimointiin ja raportointiin.

Olemme kehittäneet ainutlaatuisen, Suomen hakumääriin soveltuvan tavan rakentaa Google Adsin tilihierarkia. Tämä on onnistuvan, tunnuslukuja ja konversioita parantavan kokonaiskampanjan ytimessä. Strategiamme vie perinteisiin tapoihin verrattuna huomattavasti enemmän aikaa ja vaivaa, mutta tuottaa varmasti enemmän tuloksia.

Digimarkkinointi koostuu monesta eri keinosta ja usein on järkevää toteuttaa pidempiaikaisempaa strategiaa pala palalta, pitkäjänteisesti. Google Ads on monesti kustannustehokkain keino tehdä toimivaa digimainontaa ja parhaimpia tapoja aloittaa yhteistyö. Meillä on osaamista kaikista vaikuttavista digimarkkinoinnin keinoista, joten voimme tarvittaessa yhteistyön edetessä kehittää digimarkkinoinnin strategiaasi kokonaisvaltaisemmaksi.

Kiinnostuitko Google-mainonnasta? Toimi näin.

Jätä yhteystietosi oheisella lomakkeella, niin soitamme sinulle takaisin viimeistään seuraavana työpäivänä.

Vaihtoehtoisesti voit myös soittaa meille suoraan numeroon 040 8242 727.